Tankar i Thailand!

Jaha! Hade inte riktigt planerat in att bli sjuk under resans gång! Men nu sitter man här i huset i Hua Hin & väntar på att 40 st antibiotikatabletter skall knappras upp! Sen är jag tydligen frisk igen! Blir en del filosoferande i denna lilla stad när man svävar mellan frisk & sjuk... tänkte att jag kunde lika gärna dela med mig mig, nu när man har tid och allt!

Bio i Thailand!

Publicerad 2011-03-09 12:39:31 i Allmänt,

Varit på bio idag! Sjukt underbart att se en film igen! Har förvisso haft tillgång till Tv4play-premium, där jag har haft möjlighet att se flertalet serier och dokumentärer.  Men det är något visst med film! Endast en film har jag tagit del av innan sedan jag kom till Thailand, Bruno!  Som jag för övrigt redan sett innan. Men man får vara glad för det lilla ibland! Innan jag åkte hade jag nog sätt varenda film i hyrbutiken! Hängde mycket med en som älskar film… ;)

 

Himmelen har varit helt becksvart idag och det har öst ned regn! I ett uppehåll gled jag och Bat-bike ned till köpcentret i stan. Har haft bio i åtanke ett tag nu, men varit osäker på om de visar filmer på engelska eller om de är dubbade. På Market Village översta plan har de en stor nöjeshörna, med bland annat bowling, Sing-a-long-kareoke, spelhall och biograf! Och visst fanns det film på engelska! De flesta föreställningarna var på thai men de visade några på engelska varje dag! Lycka! Ställa sig och köa! Då jag kom fram till biljettluckan bokade jag ”Next english movie!” På dataskärmen fick jag sedan peka ut var jag ville sitta! 80bath kostade biljetten, väldigt överkomligt! Därefter fick jag reda på vilken film jag skulle få se. ”The adjustment bureau”. Fantastsikt! Aldrig hört talas om, blir superbra! En timma kvar till start så gick och handlade sodavatten, kokosshake, torkade jordgubbar, uppskivad ananas och pomelo! Jag var den enda i biografen med färsk frukt! Vilket inte verkade uppskattas jättemycket! Ja, det luktar och ja det kladdar!

 

 

Precis innan filmen skulle börja, ställde sig alla i biosalongen upp! Innan varje filmvisning  i Thailand visas en kort film som  hyllar deras kung! Filmerna kan variera mellan olika biografer, städer och år, men gemensamt är att de visar bilder och klipp på kungen till harmonisk musik. Hade hört om det på ryktesväg innan! Satt och väntade och hoppades att rykterna var sanna! Det var de! Ger en annan känsla när det upplevs!

 

 

”The adjustment bureau” var ok! Har definitivt sett bättre och absolut sämre! Temat i filmen känns väldigt ”trendigt” och ”rätt” i tiden! Slutet var dock katastrofdåligt!

 

Tror det blir ett besök imorgon också!

Kommentarer

Postat av: Magnusson

Publicerad 2011-03-09 22:05:18

Haha kommer ihåg när jag va på bio i Thailand! Hade INTE hört ryktesvägen om denna tradition. Det kändes väldigt olustigt, men dem är ju galna i denna fantastiska kung.. !



Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-10 02:55:15

Jag kan tänka mig att det blir en annan sak då det kommer som en överraskning! Lite "sektkänsla"!



Jag tycker det är jättehärligt att få uppleva just denna typ av vardags saker, som skiljer sig från vår kultur hemifrån!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linda

Just nu i Asien!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela