Tankar i Thailand!

Jaha! Hade inte riktigt planerat in att bli sjuk under resans gång! Men nu sitter man här i huset i Hua Hin & väntar på att 40 st antibiotikatabletter skall knappras upp! Sen är jag tydligen frisk igen! Blir en del filosoferande i denna lilla stad när man svävar mellan frisk & sjuk... tänkte att jag kunde lika gärna dela med mig mig, nu när man har tid och allt!

The Cave!

Publicerad 2011-03-24 08:24:01 i Allmänt,

Många utflykter blev det! Upp på på våra bikes och iväg!


I wish... but I don´t drive!


Sitter däremot snällt där bak!


Ja, såg ut som vi hade kommit rätt!


Underbara Shanti!! Lite trött innan men pånyttfödd efter besöket i grottan!


Eric & Gonzalo var inte riktigt förberedda på djungelklättringen som ingick för att komma upp till grottan. 






Var ca 30 minuters klättring och vandring för att komma upp till grottan!


Pannlampor på, svetten rinner & äventyret i grottan skall börja! Jag är livrädd efter att ha hört skräckhistorier om jättestora spindlar som lever i grottan! De flesta verkade anse att man hade "tur" om man fick se och möta dessa under sitt besök. Jag var av en helt annan åsikt och var jättenervös innan vi skulle klättra ned.

















Vi träffade endast på en spindel där nere, men hon var svår att fånga på bild. Hängandes i ett djupt hål vaktade hon sina ägg... så snart kryllar det väl av minispiders där nere! Dessa insekter som syns på bilden träffade vi däremot flera av och många, många bats!



Kommentarer

Postat av: Magnusson

Publicerad 2011-03-25 20:42:41

Ohhh!! Du hittade grottan!! Kul att du gjorde det.. får massa flashback´s!!! Klättringen upp till grottan är värd alla 30 minuter!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-26 06:11:30

Haha! Ja vi hittade den... älskade skyltarna på vägen dit! "CAVE"



Tyckte faktiskt att klättringen upp var höjdpunkten :) Så fint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linda

Just nu i Asien!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela