Tankar i Thailand!

Jaha! Hade inte riktigt planerat in att bli sjuk under resans gång! Men nu sitter man här i huset i Hua Hin & väntar på att 40 st antibiotikatabletter skall knappras upp! Sen är jag tydligen frisk igen! Blir en del filosoferande i denna lilla stad när man svävar mellan frisk & sjuk... tänkte att jag kunde lika gärna dela med mig mig, nu när man har tid och allt!

Somliga får gå i gröna skor... ett litet tag till!

Publicerad 2011-03-16 11:47:40 i Allmänt,

Specialbeställde ett par skor i Bangkok då jag var där sist! Skorna jag ville ha, i den färg jag önskade (svart) fanns inte i min storlek! Så jag köpte ett par i grönt (vad annars göra? Kan ju inte gå utan) och bad dem skicka de svarta till min adress i Hua Hin. ”No problem miss!”

Inga skor har kommit!!!! Började för ett tag snegla lite på ansvariga på resorten och fundera på om de skulle kunna lagt beslag på dem… för de är sjukt härliga skor! Sköna som få!

Drog iväg ett mail och fick idag svar om att de försökt skicka skorna till mig men utan framgång då de måste blivit något fel med adressen. Skorna ligger i varje fall och väntar på mig i Bangkok! Lycka!

 

Så en liten rekommendation om man har vägarna förbi Bangkok!

“The shoe store”:  Corsair – Fly or free

Pra Athit Road. Bangkok

Handgjorda lädersandaler och skor. Helt underbara! Mellan 800-1000bath/st.

Butiken är öppen tisdag till fredag.

 

Ytterligare ett litet tips:

Har bott på 4 olika Guest house och hotell i Bangkok, med varierad standard. Reser man ensam och vill komma billigt undan kan jag tipsa om ett boende nära Kho San Road:

Baan Sabai Guest house!

Inget för den kräsna, rummen är väldigt enkla. Börjar på 190bath per natt för ett enkelt rum med delat badrum. Jag bodde så, och jag hade 2 duschrum (dock kallvatten) och 3 toaletter för mig själv. Funka galant, & man piggnade till varje gång man tog sig en dusch! ;) Sjukt trevlig personal och bra läge och mysig atmosfär utanför! Många backpackers och resenärer står och köar och väntar i receptionen på att folk skall checka ut.

 

Minus för att det inte fanns eluttag i det enkla singelrummet. Pinsamt när man som backpacker måste ta sig ned till receptionen för att ladda sin eldrivna tandborste… Många skratt på min bekostnad den dagen vill jag lova! Bjuder jag så gärna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linda

Just nu i Asien!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela