Tankar i Thailand!

Jaha! Hade inte riktigt planerat in att bli sjuk under resans gång! Men nu sitter man här i huset i Hua Hin & väntar på att 40 st antibiotikatabletter skall knappras upp! Sen är jag tydligen frisk igen! Blir en del filosoferande i denna lilla stad när man svävar mellan frisk & sjuk... tänkte att jag kunde lika gärna dela med mig mig, nu när man har tid och allt!

God mor!

Publicerad 2011-03-03 21:26:45 i Allmänt,



Kom fram en väldigt gammal dam till oss då vi stod och hade en väldigt seriös tävling i biljarad (tjejerna mot killarna)!


Hon hade inga framtänder och hennes mål var att sälja oss fiskar och sländor i blad... Sagt och gjort! Mamman vill bidra till lilla tanten och frågar hur mycket var och en kostar... Ja jo det var ju 20 bath per insekt! Bra sa mor, då tar vi allihop! Sen hoppades mamman att den gamla tanten kunde gå hem & sova. För det behöver "äldre damer" göra...

Det slutade med att mor skänkte dem till sin backpackande dotter, så nu står dem i mitt hus i en kaffekopp... :) Älskar min mor för att hon är så fin mot alla människor hon möter! Å tänker på det varje gång jag ser dem på mitt köksbord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linda

Just nu i Asien!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela