Tankar i Thailand!

Jaha! Hade inte riktigt planerat in att bli sjuk under resans gång! Men nu sitter man här i huset i Hua Hin & väntar på att 40 st antibiotikatabletter skall knappras upp! Sen är jag tydligen frisk igen! Blir en del filosoferande i denna lilla stad när man svävar mellan frisk & sjuk... tänkte att jag kunde lika gärna dela med mig mig, nu när man har tid och allt!

Chill Out House!

Publicerad 2011-03-24 07:47:05 i Allmänt,

Chill out house visade sig vara precis så chill som jag hade förväntat mig. Egentligen så var det människorna där som var väldigt chill och helt fantastiska. I slutändan spelar det oftast ingen roll var man befinner sig, det är personerna som skapar atmosfären!

 

 

 

 

 

Chill out ligger ett stenkast upp från Long beach och hade för tillfället 6 rum för uthyrning, fler höll dock på att byggas. Ägaren Neng och hans fru, samt deras nyfödda, bor i deras nybyggda hydda mitt i smeten. Jag tilldelades äran att få bli den första gästen som fick bo i deras gamla rum. Antagligen för att alla andra var upptagna! Dock så får man intrycket att stället är mycket större då det hänger ihop med Nengs brors bungalows. Priserna ligger på 250bath-300bath per natt beroende på om man vill ha egen toalett eller dela med resten av ligan.

 

 

 

Kan varmt rekommendera Chill out house om man är beredd på att bli ett med naturen! Väggar och golv är inget som existerar här! Bambupinnar, jordgolv, geckos och hundar är det däremot gott om!  The staff: Alex och Aleccio var supertrevliga, välkomnande och väldigt chill… det märks att de har insupit atmosfären… dock så drar de till Kina i dagarna… och Nengs griffeltavla promotar inte längre bara billiga rum utan efterlyser även personal!

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linda

Just nu i Asien!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela